Menu

Verhaal van de week

ANBOS-schoonheidsspecialisten delen hun verhaal en gunnen jou een kijkje in hun beauty wereld.

Verhaal van de week

De Beautyfabriek. Stoere naam, stoer concept. Kijk op de site en meteen krijg je een allround beauty-gevoel, versterkt door de slogan ‘Be your own kind of beautiful’. Founder Anke Aalvanger die de scepter zwaait over 14 gedreven medewerkers: “Je vindt hier alles onder een dak, een kapsalon, schoonheids- en nagelsalon plus kleding.” Specialiteiten zijn wimper- en hairextensions, spraytan en (brazilian) waxing.

Anke komt uit de sportwereld, kreeg een flinke dosis beauty-ervaring mee toen ze voor Balmain werkte, en zag wel wat in een eigen bedrijf, zonder zelf continue achter de stoel te staan. “We hebben nu twee vestigingen, een in Doetinchem en een in Apeldoorn en het concept ga ik verder uitrollen. Door continue bezig te zijn met social media, realiseer ik een bezettingsgraad van 90%,” vertelt ze enthousiast. Niet gek dat Anke als bijnaam marketingtijger heeft.

Natuurlijk mooi

De sfeer is vrij en informeel en De Beautyfabriek trekt klanten uit het hele land. “We zijn specialisten, maar niet betweterig. Het is een leuk spanningsveld om enerzijds direct zichtbaar resultaat te zien bij haar- en nagelbehandelingen en anderzijds in de schoonheidssalon de klant te overtuigen dat tijd de factor is voor een mooie, gezonde huid van binnenuit.” Efficiënt werken is hier een gewoonte. “Geen rush maar wel een goede flow.” Apparatuur vind je niet of nauwelijks in de salon. “Ook geen laser dus. We willen niks doen wat schade aan de huid kan veroorzaken. We geloven in de kracht van het lichaam en de klant mooier maken op een zo’n natuurlijk mogelijke manier,” vertelt Anke. Hot topic is de ELT-behandeling. “Door infraroodlicht met een bepaalde frequentie uit te stralen wordt de productie van collageen, elastine en hyaluronzuur op een natuurlijke manier verhoogd met als resultaat huidverjonging.”

We vertellen wat we doen

Bij de Beautyfabriek hoor je verhalen. “Klinkt als een open deur maar dat is het niet. Wij trainen ons personeel meer dan gemiddeld en waar ik voor sta is dat de specialist bij alles wat ze doet, uitleg geeft aan de klant. Waarom gebruikt ze een product en wat is het effect? Waarom een speciale massage? Door continue onze kennis te delen over de huid en verbetering hiervan, voed je de klant als het ware op en krijgt deze een gevoel bij beauty-rituelen, ook thuis. Pas dan maak je echt het verschil.”

Benieuwd naar de Beautyfabriek? Bezoek dan hier haar website

Ja, ik accepteer cookies.

Deze website gebruikt cookies onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden.