Menu

Veelgestelde vragen 'ANBOS loopt subsidie mis'

1. Wat is er aan de hand?
Deze week is duidelijk geworden dat ANBOS niet kan voldoen aan de subsidievoorwaarden die het Centrum voor Ambachtseconomie heeft gesteld. We gaan de termijnen niet halen. Slecht nieuws dus, waar wij ook erg van zijn geschrokken.

2. Wat doet ANBOS nu?
We hebben doorgerekend hoe we het verlies van de subsidie financieel kunnen opvangen door meer inkomsten te genereren en kosten te besparen.

3. Hoe zien die scenario’s eruit? Worden er mensen ontslagen? Gaat de contributie omhoog?
Het is nog te vroeg om op de inhoud van mogelijke scenario’s in te gaan. We informeren jullie zodra we concreter nieuws over de scenario’s kunnen delen.

4. Ik heb veel vragen. Waar kan ik terecht?
De timing van dit nieuws is ongelukkig, zo net voor Pasen. We vonden het echter belangrijk om jullie snel op de hoogte te stellen. Goede Vrijdag (30 maart) en Tweede Paasdag (maandag 2 april) zijn we niet bereikbaar. We vragen je om het slechte nieuws eerst te laten bezinken. Schrijf je vragen op. We zullen deze veelgestelde vragen ook blijven aanvullen.

5. Hoe kunnen wij als leden ANBOS helpen?
Dit nieuws gaat ons allemaal aan: ANBOS zijn we samen. We hopen op jullie steun en saamhorigheid om deze moeilijke tijd goed door te komen, zodat we weer kunnen gaan bouwen aan de branche en het prachtige vak schoonheidsverzorging. En we vragen jullie om ons de tijd en ruimte te gunnen om de klap van dit slechte nieuws te boven te komen.

Ja, ik accepteer cookies.

Deze website gebruikt cookies onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden.