Menu

Website ANBOS in consumentenjasje

woensdag 02 november 2016

De ANBOS- website in een nieuw jasje! ‘Het is al jaren een wens van leden om meer richting de consument te communiceren’, aldus ANBOS. De site is op het eerste gezicht gericht op de consument, maar achter de schermen bedoeld voor de ondernemende schoonheidsspecialist. Om meer te weten over deze aanpassing gingen we in gesprek met Rejhan Bergsma, online/communicatie specialist bij ANBOS.  

Website ANBOS in consumentenjasje

Wat mogen we verwachten? 
De bezoeker ziet op www.anbos.nl een geheel vernieuwde website. Hierop staat objectieve huidinformatie, relevant consumentennieuws en vindt de bezoeker natuurlijk heel makkelijk zijn of haar dichtstbijzijnde aangesloten schoonheidssalon. Dit laatste is niet nieuw, maar wel vernieuwd. De specialisaties van de betreffende salon zijn bijvoorbeeld direct zichtbaar en ook de doorlink naar de website van de salon is toegankelijker gemaakt.  

Hoe bedoel je? 
Als het webadres van leden bij ons bekend is, dan kunnen wij dit aan de salonzoeker koppelen. De bezoeker kan dan snel op de website van de betreffende salon komen. 

Het is algemeen bekend dat mensen niet graag lezen. Hoe spelen jullie hierop in?    
Bij het vullen van onze site hebben we rekening gehouden met korte en vlotte teksten. Daarnaast doen filmpjes en beelden het ook altijd goed. Dus dit zie je op veel plekken terug. 

ANBOS wil haar leden meer betrekken bij de gang van zaken. Biedt de vernieuwde website op dit gebied ook kansen? ‘Jazeker, het consumentgedeelte van de website bestaat bijvoorbeeld uit “wist je datjes”, informatie over de huid en huidverzorging. De kennis van onze leden past hier goed bij.  We gaan met ANBOS-motivators samenwerken, dit zijn ondernemers die structureel betrokken worden bij de communicatie-activiteiten van ANBOS. En natuurlijk is kennis van andere leden ook van harte welkom. We hebben overigens nog meer ANBOS-motivators nodig, dus lijkt het je wat? Kijk dan voor de vacature op onze website. ’ 

Hoe kun je als schoonheidsspecialist bloggen op jullie website?  
‘Veel ondernemers bloggen al. Logisch, ze hebben dagelijks te maken met bijzondere (huid)verhalen. Hoe prettig is het als consument om te lezen dat je niet de enige bent met bepaalde “huidproblemen”? Ook is er altijd sterke behoefte aan objectief advies. Als onafhankelijke partij voorzien wij de bezoeker graag in deze behoefte. Ondernemers die hun blog of column insturen worden bij naam genoemd. Zo creëren we een win-win situatie. De expertise van de ondernemer wordt ingezet en we vermelden de naam van de blogger/columnist. Natuurlijk moet hierbij wel gezegd worden dat onze redactie  eindverantwoordelijk is  en wij ons het recht voorbehouden om teksten aan te passen of niet te plaatsen.’ 

En hoe zit het met het ledengedeelte van de website? 
‘Ja, dat is nog wel even een dingetje! Andere brancheorganisaties doen dit al langer, maar wij gaan nu voor het eerst ons ledenbestand koppelen aan de website. Dit biedt enorm veel voordelen, maar door onze diversiteit aan lidmaatschappen, laat het zich wat minder makkelijk koppelen. Achter de schermen wordt hier hard aan gewerkt.’ 

En dat betekent? 
‘Dat onze leden nog niet kunnen inloggen. Uiteraard kunnen leden wijzigingen en opmerkingen naar info@anbos.nl doormailen.’
 
En als het eenmaal zover is? 
‘Dan wordt alles een stuk overzichtelijker! Als we kijken naar de activiteiten, dan kun je als ondernemer bijvoorbeeld zien wanneer je wordt opgeroepen voor een nascholing. Als je je aanmeldt voor een bijeenkomst, dan hoef je niet meer je gegevens in te voeren. Daarbij kun je makkelijk terugzien of je je hebt aangemeld. Als je verhinderd bent, kun je met een druk op de knop je afmelden. Je kan dus letterlijk alles zelf zien en daarmee krijg jezelf de regie in handen. Als ondernemers personeel aannemen of een specialisatie hebben en zich willen aansluiten bij een sectie dan kunnen ze straks heel makkelijk via de site diploma’s uploaden en het sectieformulier digitaal insturen. Nu is een kopie of scan nog vereist. Wij zien het in ieder geval als een positieve aanpassing en uiteraard is hierbij het doel dat het bij onze leden ook zeker z’n vruchten zal afwerpen. Wordt vervolgd.’ 

Terug naar nieuwsoverzicht
Ja, ik accepteer cookies.

Deze website gebruikt cookies onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Cookies van onszelf en van derden kunnen worden gebruikt om advertenties te tonen die aansluiten op uw interesses.