Menu
Direct naar downloads

De Geschillencommissie

Het overkomt iedere ondernemer wel eens; een klant met een klacht. Over bijvoorbeeld de behandeling of over de manier waarop zij/hij geholpen is. Je neemt de klacht serieus en probeert het probleem op te lossen. Dit lukt vaak ook, maar soms komt u er samen niet uit. Dan is het goed te weten dat je via ANBOS aangesloten bent bij de Geschillencommissie.

De Geschillencommissie

Je bent gebaat bij een professionele en prettige afhandeling van een klacht. De Geschillencommissie kan je helpen om de klacht alsnog op een eenvoudige, snelle en laagdrempelige manier op te lossen met een uitkomst die bindend is voor beide partijen. Dat is zowel voor jou als voor je klant goed om te weten!

Onafhankelijk, onpartijdig en deskundig
De Geschillencommissie is door de overheid goedgekeurd en is onafhankelijk en onpartijdig. De sector Uiterlijke Verzorging heeft een eigen Geschillencommissie omdat er specifieke kennis nodig is voor een goede beoordeling van klacht.

Snel, goedkoop en laagdrempelig
De procedure bij De Geschillencommissie is:

Laagdrempelig: je hebt geen advocaat nodig.
Goedkoop: je betaalt een bescheiden bijdrage voor de behandeling van de klacht. De indiener, meestal de klant, betaalt klachtengeld voor de behandeling van de klacht. Heeft de klant de factuur niet helemaal betaald, dan moet zij/hij het verschuldigde bedrag in bewaring geven bij De Geschillencommissie.
Snel: je bent weinig tijd kwijt met de behandeling van een klacht en kunt digitaal veel dingen zelf regelen. Via een beveiligde website kan een klacht worden ingediend en gevolgd. Je kunt 24/7 online zien wat de laatste stand van zaken is en in welk stadium de klacht zich bevindt. 

Ja, ik accepteer cookies.

Deze website gebruikt cookies onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Cookies van onszelf en van derden kunnen worden gebruikt om advertenties te tonen die aansluiten op uw interesses.