Menu
Direct naar downloads

Sectie Instituten met Personeel

Personeel in dienst? Sluit je dan voor € 45,- extra aan bij de sectie IMP. Deze sectie is actief voor de werkgever met personeel.

Lid zijn van deze sectie betekent concreet

  • gratis personeelshandboek
  • gratis personeelsadvies
  • seminars bijwonen speciaal voor leden van deze sectie 
  • vakblad Spa&Beauty
  • maximaal twee medewerkers krijgen gratis toegang tot regiobijeenkomsten. 

Wel lid van ANBOS maar nog niet van deze sectie? Download hiernaast het aanmeldformulier om lid te worden van deze sectie. Stuur dit formulier samen met de diploma's van je medewerkers naar ledenadministratie@anbos.nl of ons postadres. 

Lid van deze sectie? Log in.  


Personeelshandboek

Als je je aansluit bij deze sectie ontvang je informatie die betrekking heeft op het in dienst nemen of in dienst hebben van medewerkers. Als ondernemer ontvang je het Handboek Personeelsbeleid. Hierin staat een overzicht van de wettelijke regelingen die van toepassing zijn op je medewerkers. Tevens kun je in deze handleiding voorbeelden vinden voor o.a. het opstellen van een arbeidsovereenkomst. Daarnaast kun je altijd bij het secretariaat terecht voor juridische, fiscale of bedrijfsmatige zaken. IMP-leden bekijken hier het handboek.  


Personeelsadvies 
Je kunt op ANBOS rekenen als je ondersteuning wenst in bepaalde situaties. Zo heb je recht op eerstelijns personeelsadvies, maar ook voor ingewikkelde arbeidsgerichte vragen kun je dan ook bij ons terecht. 

Seminars 
Eenmaal per twee jaar wordt er een seminar georganiseerd speciaal voor leden van de sectie IMP. Hiervoor worden gerenommeerde sprekers uitgenodigd die vanuit hun discipline kunnen bijdragen aan de kennis van de ondernemer. Actuele onderwerpen komen aan bod en ook is er een mogelijk om als saloneigenaren met elkaar in gesprek te gaan. 

Vakblad Spa&Beauty 
Alle ANBOS-leden, aangesloten bij de sectie Instituten met Personeel, ontvangen dit magazine het gehele jaar gratis. Spa & Beauty is het enige vakblad voor de sauna-, spa-, thermen en beauty branche.  De redactie bericht over nationale en internationale ontwikkelingen in de beauty en wellness branche. Dit magazine is een must have voor ondernemers, managers en schoonheidsspecialisten van o.a. de Nederlandse en Vlaamse sauna/thermen aanbieders, leisure hotels, kuuroorden, beautycentra, wellness-centra/hotels, city/dayspa’s. Het magazine is voorzien van actuele inhoud, boeiende artikelen, achtergrondverhalen, interessante reportages en o.a. beauty-fora welk inspirerend en leerzaam zijn voor elke ondernemer in de branche.

Eigenaar, maar geen schoonheidsdiploma? 
Wanneer je zelf niet beschikt over het diploma schoonheidsverzorging is het verplicht minstens één gediplomeerde medewerker in te schrijven. Daarvoor geldt dat er voor tenminste 24 uur per week (gedurende minimaal drie dagen) personeel in loondienst is dat in het bezit is van het diploma schoonheidsverzorging. Indien er meerdere medewerkers zijn, wordt aan deze voorwaarde voldaan als het gezamenlijke aantal uren van deze medewerkers minimaal 24 uur per week bedraagt. Als er sprake is van een of meerdere filialen, dan is dit criterium ook van toepassing op dat filiaal/die filialen.

Indien er sprake is van een nul-uren contract dient er een overzicht van de werkzame uren over de afgelopen 13 weken meegestuurd te worden.

IMP'er in spé?
Overweeg jij medewerkers in dienst te nemen en ben je je nog aan het orienteren? Onder 'Downloads' (rechterkant) vind je informatie over de salarissen en functies.

Ja, ik accepteer cookies.

Deze website gebruikt cookies onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden.