Menu
Direct naar downloads

Ocean groepsverzekeringen

Iedereen maakt wel eens fouten, maar er zijn ook zaken waar je als schoonheidsspecialist niets aan kunt doen. Wat als een klant uitglijdt over water dat per ongeluk gemorst is? Of als er iets mis gaat met een behandeling? Een klant kan de schoonheidsspecialist voor al deze zaken aansprakelijk stellen. Als ondernemer zit je daar natuurlijk niet op te wachten. Een aansprakelijkheidsverzekering is echt noodzakelijk. Een schoonheidsspecialist is soms bijna ‘medisch’ bezig en dat kan consequenties met zich meebrengen.

Daarom heeft ANBOS samen met Ocean Groepsverzekeringen een verzekeringspakket ontwikkeld, speciaal voor schoonheidsspecialisten.

Aansprakelijkheidsverzekering Basis

Verzekerd zijn de basisbehandelingen in de salon en de pedicurebehandelingen. Standaard zijn de volgende specialisaties meeverzekerd: elektrisch ontharen (blend- en diathermie), manuele lymfedrainage, camouflage, acnebehandeling, pincements massage, permanente make-up, oosterse massage volgens de Shiatsu methode, voetreflexzonemassage en bindweefselmassage, mits de diploma’s van deze specialisaties zijn geregistreerd bij ANBOS.

De premie per persoon per jaar is per gediplomeerd schoonheidsspecialist die geregistreerd is bij ANBOS (eigenaren, werknemers etc.) 85 euro. Voor overige werknemers (niet zijnde schoonheidsspecialisten) betaal je een premie van 15 euro.

Ontharingstechnieken (IPL/Laser) kan ook worden meeverzekerd tegen een toeslag op de premie van 55 euro. De specialisatie moet dan wel geregistreerd zijn bij ANBOS.

Naast een aansprakelijkheidsverzekering basis biedt Ocean Groepsverzekeringen ook een (extra) uitgebreide dekking aan. Behandelingen die hieronder vallen zijn bijvoorbeeld mesotherapie, plasma, cryolipolyse, radio frequentie. (enkele behandelingen zijn op aanvraag). Daarnaast heeft de ANBOS ook samen met Ocean een inventaris-goederenverzekering, rechtsbijstandverzekering, ziekteverzuimverzekering (voor het personeel) en zorgverzekering voor schoonheidsspecialisten.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ocean Groepsverzekeringen, telefoonnummer 088-5775781 – info@oceanadvies.nl

Enkele schadevoorbeelden van het afgelopen jaar:

Een klant komt bij de schoonheidsspecialist omdat ze last heeft van beharing in het gezicht. De schoonheidsspecialist gaat haar elektrisch ontharen, maar na enkele behandelingen ziet de klant gaatjes en pigmentvlekken op de neus ontstaan. De oorzaak kan zijn dat de temperatuur te hoog heeft gestaan of dat de naalddikte niet goed was. Een andere oorzaak kan zijn dat er loodrecht is geprikt en dat door het vaatje heen de naald door de lederhuid is gegaan. De klant heeft inmiddels wel de schoonheidsspecialist aansprakelijk gesteld. De schoonheidsspecialist had deze fout nog nooit gemaakt en heeft al jarenlang ervaring. Deze fout kostte de specialist bijna 3.000 euro, maar omdat zij goed verzekerd was, wordt dit bedrag uitgekeerd door de verzekeringsmaatschappij.

Een klant neemt plaats in de behandelstoel. De schoonheidsspecialiste zet de loeplamp boven het gezicht van de klant. Er zit een barst in het glas en deze spat uiteen boven het gezicht van de klant. In dit geval was er gelukkig geen glas in het oog terecht gekomen. U kunt zich voorstellen indien dit wel gebeurt en er ontstaat blijvend letsel dat het schadebedrag enorm kan oplopen.

Een ander voorbeeld is een klant die last heeft van beharing op de benen. Ze laat de haren door middel van laser verwijderen. Bij zo’n behandeling wordt het te behandelen gebied door een schoonheidsspecialist afgetekend. De klant had dat zelf al gedaan met een zwarte stift. Uiteraard had dit voor de behandeling verwijderd moeten worden, maar dit is niet gebeurd. Tijdens het laseren kwam er rook van de huid van de klant. Eenmaal thuis blijkt de klant brandplekken en littekens op haar bovenbenen te hebben. Een paar maanden later heeft de klant hier nog steeds last van en stelt de schoonheidsspecialist aansprakelijk. De klant krijgt een uitkering in verband met letselschade. Er wordt in totaal 13.000 euro uitgekeerd aan de klant. Als je als schoonheidsspecialist niet verzekerd bent, moet je dit bedrag zelf betalen.

Ja, ik accepteer cookies.

Deze website gebruikt cookies onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden.