Menu
Direct naar downloads

Ocean groepsverzekeringen

Iedereen maakt wel eens fouten en een ongeluk zit in een klein hoekje. Ditzelfde geldt natuurlijk ook voor jou als ondernemende schoonheidsspecialist. Het is daarom goed om je hier bewust van te zijn en je goed in te dekken.

Ocean groepsverzekeringen

ANBOS heeft samen met Ocean Groepsverzekeringen een verzekeringspakket ontwikkeld, speciaal voor schoonheidsspecialisten. Wie is Ocean Groepsverzekeringen en wat kunnen zij voor jou betekenen? Je leest dit in onderstaand interview.

Ocean Groepsverzekeringen. Wie zijn jullie en waar houden jullie je voornamelijk mee bezig?

"Ocean Groepsverzekeringen is een onafhankelijk verzekeringsintermediair, die gespecialiseerd is in specifieke verzekeringsproducten voor specifieke doelgroepen. We werken samen met verschillende organisaties en verenigingen waaronder makelaarsorganisaties, patiëntenverenigingen maar ook met de schoonheidsbranche. In jullie branche zijn wij al bijna 20 jaar werkzaam. Met veel plezier. De kennis die we de afgelopen jaren hebben opgedaan is dan ook zeer uitgebreid. Naast ANBOS werken we ook samen met diverse opleiders en leveranciers in de schoonheidsbranche."

Welke verzekeringspakketten bieden jullie voor schoonheidsspecialisten?

"Voor schoonheidsspecialisten bieden we een Aansprakelijkheidsverzekering, Inventaris/goederen verzekering en Rechtsbijstandverzekering. Sinds onze samenwerking met Helviass is ons schoonheidsverzorging-team uitgebreid en kun je nu ook bij ons terecht voor een:

  • Ziekteverzuimverzekering
  • Arbeidsongeschiktheidsverzekering
  • Bedrijfsschadeverzekeringen
  • Zakelijke Autoverzekeringen
  • Zakelijke opstalverzekeringen
  • Glasverzekeringen

Verder kun je bij Ocean ook terecht voor al jouw particuliere verzekeringen."

Wat valt er allemaal onder jullie ‘Aansprakelijkheidsverzekering Basis’?

"Verzekerd zijn de basisbehandelingen in de salon en - mocht je naast schoonheidsspecialist ook pedicure zijn - de pedicurebehandelingen. Standaard zijn de volgende specialisaties meeverzekerd: Elektrisch Ontharen (Blend- en Diathermie), Manuele Lymfedrainage, Camouflage, Acne, Pincementsmassage, Permanente Make-Up (PMU), Oosterse Shiatsu massage, Voetreflexzonemassage en Bindweefselmassage. De diploma’s van deze specialisaties moeten dan wel geregistreerd zijn bij ANBOS."


Waarom is het belangrijk om een verzekering (bij jullie) af te sluiten?

"Team Ocean kent de schoonheidsmarkt door en door. We weten wat er speelt. We kunnen daarom een heel goed advies geven aan de salons. We adviseren eerlijk en zeer klantgericht. Bel ons en we lopen het graag samen met je door."

Welke voordelen hebben jullie voor ANBOS-leden t.o.v. andere schoonheidsspecialisten?

"Gediplomeerde schoonheidsspecialisten die geregistreerd staan bij ANBOS (eigenaren, werknemers etc.) krijgen standaard € 50,- korting op de Aansprakelijkheidsverzekeringen. ANBOS-leden betalen voor een Aansprakelijkheidsverzekering Basis € 85,- per jaar. Voor overige werknemers (niet zijnde schoonheidsspecialisten) betaal je een premie van € 15,-. Heb je de specialisatie Ontharingstechnieken (IPL/Laser) bij ANBOS geregistreerd, dan kun je deze meeverzekeren tegen een toeslag bovenop de premie, van € 55,-. Voor de rechtsbijstandverzekeringen hebben wij een zeer aantrekkelijk tarief exclusief voor ANBOS-leden die ca. € 200,- goedkoper is dan elders."

Meer informatie? Download dan op deze pagina de folders van de verschillende verzekeringen of neem direct contact met hen op: 088-5775781 of info@oceanadvies.nl.


Lees hieronder ook enkele schadevoorbeelden die jou ook zomaar zouden kunnen overkomen:

Voorbeeld 1

Een klant komt bij de schoonheidsspecialist omdat ze last heeft van beharing in het gezicht. De schoonheidsspecialist gaat haar Elektrisch Ontharen, maar na enkele behandelingen ziet de klant gaatjes en pigmentvlekken op de neus ontstaan. De oorzaak kan zijn dat de temperatuur te hoog heeft gestaan, dat de naalddikte niet goed was of dat er loodrecht is geprikt en dat door het vaatje heen de naald door de lederhuid is gegaan. De schoonheidsspecialist heeft jarenlang ervaring en deze fout nog nooit eerder gemaakt. De klant heeft inmiddels wel de schoonheidsspecialist aansprakelijk gesteld.

Schade: € 3.000,-.
Was zij goed verzekerd, dan was dit bedrag uitgekeerd door Ocean.

Voorbeeld 2

Een klant neemt plaats in de behandelstoel. De schoonheidsspecialist zet de loeplamp boven het gezicht van de klant. Er zit een barst in het glas en deze spat uiteen boven het gezicht van de klant. Er komt gelukkig geen glas in het oog terecht. Was dit wel gebeurd en de klant had blijvend letsel, dan kan het schadebedrag enorm oplopen.

Voorbeeld 3

Een klant heeft last van beharing op de benen en laat de haren door middel van laser verwijderen. Normaal hoort de schoonheidsspecialist het te behandelen gebied af te tekenen. Omdat de klant dit zelf vooraf al gedaan met een zwarte stift. De schoonheidsspecialist besloot om deze markering niet voor de behandeling te verwijderen. Tijdens het laseren kwam er rook van de huid van de klant. Eenmaal thuis bleek de klant brandplekken en littekens op haar bovenbenen te hebben. Een paar maanden later heeft de klant hier nog steeds last van en stelt de schoonheidsspecialist aansprakelijk.
De klant krijgt een uitkering in verband met letselschade.

Schade: € 13.000,-.
Als je als schoonheidsspecialist niet verzekerd bent, dan zijn deze kosten voor jouw rekening.

Ja, ik accepteer cookies.

Deze website gebruikt cookies onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden.