Menu

In gesprek met ANBOS lid Cordula Prent

woensdag 30 november 2022

Cordula runt al ruim 43 jaar haar eigen salon aan huis in het mooie Zeist en is vakvrouw pur sang mogen we wel zeggen. We kregen de uitnodiging om bij haar thuis het interview af te nemen.

In gesprek met ANBOS lid Cordula Prent

Cordula runt al ruim 43 jaar haar eigen salon aan huis in het mooie Zeist. Ze is een vakvrouw pur sang mogen we wel zeggen. We kregen de uitnodiging om bij haar thuis het interview af te nemen. En wat een leuk gesprek is het geworden!

Cordula is na de ALO (Academie voor Lichamelijke Opvoeding) haar carrière begonnen als docent lichamelijke opvoeding. In deze periode is ze, na de opleiding schoonheidsverzorging had afgerond, ook gestart met haar eigen salon. Maar dat doceren toch ook bij haar in het bloed zit blijkt wel dat ze besluit ook als docent huidverzorging aan de slag te gaan.

Binnen ANBOS heeft ze een aantal jaren met veel plezier in het bestuur gezeten. Ze is tegenwoordig ook actief als assessor bij het examenbureau KWC-uv. Dat ze passie heeft voor het vak is duidelijk: kennis overdragen loopt als een rode draad door haar professionele carrière. Van docent en assessor naar schoonheidsspecialist. Als onderdeel van je vak als schoonheidsspecialist probeer je immers ook kennis met je klant te delen over de huidverzorging.

Ze is nog lang niet van plan te stoppen met de praktijk. Een eigen salon aan huis geeft je veel vrijheid. Daarnaast heeft ze veel klanten die ze in de loop van de jaren zo goed kent dat het ook nog eens heel gezellig is.

Ze zegt hier zelf over: “Zolang ik er lol in blijf hebben in goede gezondheid ga ik nog fijn zo door”.

 

Waar was je het meest trots op het afgelopen jaar?

Ze is het meest trots op haar kinderen en kleinkinderen. Ze is vooral dankbaar voor alles wat ze bereikt heeft door de jaren heen en hoe ze nu in het leven staat.

 

Grootste uitdagingen het komende jaar?

Cordula heeft het voorrecht een fijne vaste klantenkring te hebben. Het soort en het aantal behandelingen blijft nagenoeg gelijk maar ze merkt wel dat er minder producten gekocht worden. Klanten worden toch iets kritischer met het uitgeven van hun geld. Om haar heen ziet ze ook dat er verschuivingen plaatsvinden in de salons. Waren er voor de corona meer salons buitenshuis, er komen steeds meer salons aan huis. Ook het aantal personeelsleden in de salons ziet zij enigszins teruglopen.

 

Hoe kan ANBOS jou nog meer ondersteunen?

Cordula is al 43 jaar heel tevreden als lid van ANBOS. Als aandachtspuntje geeft ze aan dat we meer reclame richting de consument mogen maken. Dit interview werd afgenomen op de vooravond van de consumentencampagne ‘Kies voor gediplomeerd’ wat in november van start is gegaan. Deze wens kon dus al direct in vervulling gaan. Maar het signaal is helder. We nemen dit als ANBOS ook mee naar volgend jaar.

 

Welke kerstwens heb je voor alle ANBOS leden?

Rust vooral lekker uit. Zorg goed voor elkaar en voor jezelf! Zodat je vanaf januari weer vol met passie voor het vak aan de slag kunt! Je biedt meer voor je klanten dan je eerste instantie denkt. Je brengt niet alleen een mooie behandeling maar daarnaast bied je vaak ook een luisterend oor en dat is vooral in deze tijd van stress en onzekerheden net zo belangrijk.

Terug naar nieuwsoverzicht
Ja, ik accepteer cookies.

Deze website gebruikt cookies onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden.