Menu

Persoonlijke aandacht - Silvia Heijns

In het kader van de ‘Kies voor kwaliteit’ campagne sprak ANBOS met saloneigenaresse Silvia Heijns over haar bedrijf en wat kwaliteit voor haar betekent.

Persoonlijke aandacht 

Schoonheidsspecialiste Sylvia (53) is al 33 jaar werkzaam in het vakgebied. 'Dit jaar bestaat mijn salon 30 jaar, om dit te vieren heb ik ook online geadverteerd. Sinds 5 jaar zit ik een nieuw pand en werkt mijn dochter Julia ook in de salon. Recent heb ik een nieuwe schoonheidsspecialiste aangenomen omdat ons klantenbestand blijft toenemen. Toch draai ik echt op vaste klanten, sommigen zijn al 33 jaar bij me. Dan ben je gewoon lid van de familie eigenlijk'. 

'Dat is ook wel onze kracht, ons specialisme. Wij zijn echt continu met de klant bezig, wij vinden het belangrijk om persoonlijke aandacht te geven, dingen te onthouden en daar ook op terug te komen.'

Tijdens de behandeling is ze altijd intensief met de klant bezig en dat is precies wat deze salon zo succesvol maakt. 'Dat is ook wel onze kracht, ons specialisme. Wij zijn echt continu met de klant bezig, wij vinden het belangrijk om persoonlijke aandacht te geven, dingen te onthouden en daar ook op terug te komen. Een uitgebreide behandeling duurt dan ook 90 minuten. Daarnaast vinden onze klanten het heel prettig dat de rugmassage vooraf plaatsvindt in plaats van achteraf. Daar worden ze echt even zen van. Wat ook meespeelt is dat het bij ons nooit een verrassing is door wie je geholpen wordt, dat is van tevoren duidelijk.' 

In de salon zijn ze nog lang niet uitgeleerd, want er ligt nog wel wat bijzonders in het verschiet: 'Het liefst zou ik ook definitief kunnen ontharen met een laserapparaat, dat staat heel hoog op mijn lijst. Op dit moment zit ik daar zelf te vol voor. Recent is er nog een medewerkster bij gekomen en het liefst wil ik er nog iemand bij, dan zou dat een optie zijn want er is zoveel vraag naar'. Wij vroegen haar of ze nog tips heeft voor andere salons om het klantenbestand te vergroten. 'Die persoonlijke aandacht voor de klant. Daarnaast laten wij via social media zien dat we continu aan het trainen zijn en certificaten behalen. Ik ben al 30 jaar lid van ANBOS. Dat straalt ook kwaliteit uit. Ik vond het vooral fijn dat ANBOS ook in moeilijke tijden, zoals corona, zo actief was, daar had ik veel steun aan. Daarnaast ben ik ook lid van het SKIN register geworden. Dat laat zien dat we blijven leren en bijscholen.' 

Fotografie @ByBergsma

Ja, ik accepteer cookies.

Deze website gebruikt cookies onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden.