Menu
Direct naar downloads

Geschillen

Het kan gebeuren dat je om een bepaalde reden niet tevreden bent met je behandeling bij een ANBOS-schoonheidsspecialist.

Geschillen

Bespreek je klacht altijd eerst met de schoonheidsspecialist. Je kunt daarna de klachtenfunctionaris inschakelen. Als de klachtenfunctionaris niet tot een goede oplossing kan komen, kun je besluiten om de klacht voor te leggen aan de geschillencommissie. ANBOS is aangesloten bij de onafhankelijke geschillencommissie voor Uiterlijke Verzorging. Deze commissie doet over klachten een bindende uitspraak, waartegen je niet in beroep kunt gaan. Je vindt meer informatie over de werkwijze op www.degeschillencommissie.nl. Rechts kun je een folder downloaden over de procedure.

Goed om te weten: de klant betaalt voor het digitaal deponeren van zijn klacht een klein bedrag. Deze kosten krijg je terug als je door de commissie in het gelijk wordt gesteld.

Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)

Het is belangrijk dat klanten met een klacht over een behandeling terecht kunnen bij een klachtenfunctionaris en een geschillencommissie. Voor een deel van de behandelingen van de schoonheidsspecialist is dat volgens de wet Kwaliteit, klachten en geschillen zorg ook verplicht. ANBOS heeft dat voor haar leden goed geregeld.

Ja, ik accepteer cookies.

Deze website gebruikt cookies onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden.