De geschillencommissie
Het kan gebeuren dat je om een bepaalde reden niet tevreden bent met je behandeling bij een ANBOS-schoonheidsspecialist.
Bespreek je klacht altijd eerst met jouw schoonheidsspecialist. Als hij of zij is aangesloten bij de brancheorganisatie ANBOS, dan kun je gebruik maken van de ANBOS-klachtenregeling. Daarin staat stapsgewijs beschreven wat je in zo'n geval kan doen.
Leiden de stappen uit de klachtenregeling niet tot een oplossing?
Dan kun je besluiten om de klacht voor te leggen aan de geschillencommissie. ANBOS is aangesloten bij de onafhankelijke geschillencommissie voor Uiterlijke Verzorging.
Deze commissie doet over klachten een bindende uitspraak, waartegen je niet in beroep kunt gaan. Je vindt meer informatie over de werkwijze op www.degeschillencommissie.nl. Rechts kun je een folder downloaden over de procedure.
Goed om te weten: als klant betaal je een klein bedrag voor het digitaal deponeren van een klacht. Deze kosten krijg je terug als je door de commissie in het gelijk wordt gesteld.
Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)
Het is belangrijk dat klanten met een klacht over een behandeling terecht kunnen bij een klachtenfunctionaris en een geschillencommissie. Volgens de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg is het voor schoonheidsspecialisten verplicht om een klachtenregeling te hebben en aangesloten te zijn bij een geschilleninstantie. ANBOS heeft dat voor haar leden goed geregeld.